Sahabat PERKIM

Thursday, May 15, 2014

SEMINAR ILMUAN ISLAM - Exco Dakwah dan Tarbiyah



Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum.w.b.t dan Alhamdulillah kita masih diberikan nafas  oleh Allah untuk meneruskan perjuangan di dunia ini sebagai khalifah Allah. Selawat dan salam untuk nabi junjungan kita, para sahabat,para tabi’ dan tabii’ kerana di atas usaha mereka ,kita dapat menikmati nikmat Iman dan Islam. Alhamdulillah.
Pada 27 dan 28 Mac 2014 yang lalu, Exco Dakwah dan Tarbiyah Kelab PERKIM Universiti Utara Malaysia telah menganjurkan program “ SEMINAR ILMUAN ISLAM”  yang membentang elemen-elemen yang perlu wujud bagi merealisasikan  Islam secara syumul. Terdapat lima kertas kerja yang dibincangkan secara lebih mendalam oleh penceramah-penceramah jemputan iaitu Akhlak Islamiah, Akidah Islam dan Cabaran Semasa, Syariah Islamiah, Sistem Islam, dan ceramah motivasi.








Sedikit foto sepanjang program dijalankan.































Harapan kami agar seminar ini menyuburkan bumi UUM dengan majlis-majlis ilmu yang memberi penerangan dan penekanan mengenai Islam. InsyaAllah, melalui program ini, bumi UUM menjadi biah solehah yang diimpikan semua orang-orang mukmin. Ameen.

No comments:

Post a Comment