Sahabat PERKIM

Monday, August 15, 2011

Tahniah Buat Bakal Mahasiswa UUM



“Bermimpilah tentang apa yang kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat yang kamu inginkan, jadilah seperti yang kamu inginkan, karena kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang kamu inginkan”
“jika kamu hendakkan DUNIA perlukan ILMU, jika kamu hendakkan AKHIRAT perlukan ILMU, jika kamu hendak akan KEDUA-DUANYA sekali perlukan ILMU”
 “Tujulah matlamat yang anda corakkan selama ini, impian itulah membawa kepada kejayaan anda pada kehidupan masa hadapan. Letakkan niat sebagai tunggak cita-cita, Doa sebagai pendorong hati usaha bakal tunjang kehidupan’
Kami dari barisan kepimpinan PERKIM UUM mengucapkan selamat datang kepada semua mahasiswa/i
bagi sesi 2011/2012
Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia Universiti Utara Malaysia (PERKIM UUM) mengucapkan sekalung tahniah kepada pelajar lepasan STPM/STAM/Matrikulasi/Diploma yang telah berjaya menempah nama di dalam IPTA khususnya di Universiti Utara Malaysia. Selamat datang ke alam pengajian yang diimpikan oleh setiap pelajar kerana dapat menjejakan kaki di universiti sekaligus berjaya mencipta nama demi menggengan sebuah kejayaan.

Yang Di-Pertua Kelab Perkim UUM, saudara Khalifah Omar bin Abdullah berkata; sesungguhnya kehadiran mereka disambut dengan jutaan tahniah dan berharap agar mahasisiwa/i baru kali ini dapat menempuh dunia kampus yang penuh dengan cabaran dan kejayaan dengan jayanya. Selain itu juga, kehadiran mereka amatlah diharapkan demi melahirkan ramai bijak pandai untuk mewarisi kepimpinan di alam kampus serta menjadi kebanggaan negara pada suatu masa nanti.

Sementara itu, Naib Yang Di-Pertua 1 saudara Nik Abdul Qayyum bin Mohd muhiden dalam responnya berharap agar ramai dalam kalangan muslim dapat bersama Kelab Perkim UUM dalam membangunkan suasana atau bi’ah yang solehah dalam varsiti.

Oleh itu, amatlah diharapkan agar mahasiswa/I baru dapat memanfaatkan peluang menjana ilmu dan sahsiah di kampus demi kepentingan sejagat.



Dengan ini, selamat melakukan persediaan ke kampus!





No comments:

Post a Comment