Sahabat PERKIM

Monday, September 2, 2013

Bicara Siswa siri 1 : Forum sempena Maulidur Rasul



Assalamu'alaikum w.b.t. Alhamdulillah syukur ke hadrat llahi kerana limpah kurnia dan hidayah kita masih lagi diberi peluang untuk bernafas di muka bumi pemberian-Nya ini. Tidak lupa juga selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW,keluarga baginda, para sahabat, para tabiin dan para tabi' tabiin. Kerana perjuangan mereka nikmat Islam itu sampai dan dirasai oleh ketika iini.

Alhamdulillah, pada 21 Februari 2013 yang lalu, Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia Universiti Utara Malaysia (PERKIM UUM)  telah mengadakan program Forum Maulud Rasullullah "Ingat Tanda Cinta". Bertempat di Dewan Seminar Pusat Islam Universiti Utara Malaysia. Program ini berjalan selama hampir 3 jam pada hari berkenaan bermula pada 8.30 malam. Dihadiri oleh mahasiswa-mahasiswa kampus yang turut sama memeriahkan program.

Program ini merupakan program yang diatur oleh Kelab PERKIM UUM untuk mengingati kisah perjalanan hidup utusan terakhir Rasullullah (SAW). Program berbentuk ceramah interaktif  ini akan disampaikan oleh wakil dari kelab PERKIM UUM dan kelab SAHAM UUM.

Menjadikan program ini sebagai medium Kelab PERKIM UUM dalam meneruskan usaha dakwah dengan memberi peringatan tentang hari kelahiran dan perjalanan hidup Rasullullah (SAW) dalam kalangan pelajar Universiti Utara Malaysia. Dengan terlaksananya program ini, ia diharapkan mampu memberikan impak yang positif kepada mahasiswa/i dalam membuka minda mereka.

Antara objektif program ini memberi peringatan tentang sejarah hari kelahiran Rasullullah (SAW) dan perjalanan hidup Rasullullah (SAW), memberikan penjelasan secara ilmiah kepada mahasiswa/i tentang perjalanan Rasullullah, dan memberi motivasi kepada pelajar melalui sejarah hidup Rasullullah (SAW)

Sekitar gambaran sewaktu program di pautan ini.

No comments:

Post a Comment